Pēc koronavīrusa pandēmijas, labākais uz ko varam cerēt modes industrijā ir tās atdzimšana, kas liks cilvēkiem likt planētu augstāk par savu peļņu.

Intervijā dizaina žurnālam “Dezeen”, ietekmīga tendenču paredzētāja Li Edelkoort nodēvēja šo laiku par “patērēšanas karantīnu”, kurai ir milzīga ietekme uz mūsu ekonomiku un kultūru, taču tā piedāvā “baltu lapu, ar kuru sākt”.

pandēmijas mode

Kamēr modes industrijas virzieni jau ir informēti, ka nevarēs turpināt tādā pašā trajektorijā, kā līdz šim, ir diezgan paredzams, ka dažiem zīmoliem nāksies apstādināt savu darbību. Ko šajā krīzes laikā iesāka dažādi slaveni zīmoli, no “Prada” līdz “Zara” ? Viņi mainījuši virzienu, sākuši ražot medicīniskās maskas un halātus un smaržu vietā sākuši ražot līdzekļus roku dezinfekcijai. Tā ir neparedzēta industrijas darba apstāšanās,

Līdz brīdim, kad rūpnīcas sāka izjust koronavīrusa radītās sekas, globālais modes bizness saražoja 150 miljonus drēbju katru gadu, kas ir stipri vairāk, nekā nepieciešams 7.9 miljonu cilvēku populācijai. Drēbju patērēšana varētu izaugt līdz 63% 2030. gadā, saskaņā ar “Global Fashion Agenda and Boston Consulting Group”. Kurš lai zina, vai tagad tā nenotiks, ņemot vērā to, ka daudzi veikali ir slēgti.

Jautājums tagad ir sekojošs- vai pašizolācija un bailes varētu tikt izmantotas kā brīdis, kad piekoriģēt industrijas virzību? Mēs nevaram turpināt šādi.